DIXEBRA + OCHOBRE + SKAMA LA REDE
DIXEBRA
Un 6 de enero de 1987 ensayaban por primera vez los componentes de una banda de rock a la que llamarían DIXEBRA, en aquel momento nacía una de las formaciones más importantes e influyentes del panorama musical asturiano. Los objetivos con los que nacía estaban claros: realizar un rock comprometido con Asturies, tanto en las letras como en su actitud como grupo.
En sus textos reflejan como nadie la variada y compleja realidad de la sociedad asturiana, inspirándose en sucesos o hechos de su historia reciente; no es de extrañar que en ellos haya referencias a la vida política, cultural y social de su tierra, sin olvidar tampoco otras cuestiones y asuntos de interés general que pueden llegar a cualquier oyente sea cual sea su origen. Otra de sus principales premisas es la utilización de la lengua asturiana, pero procurando que esto no interfiera en la comprensión de su mensaje, intentando que el asturiano empleado sea asequible a todos/as y no suene forzado.
El tercer factor que define a esta banda es la incorporación en su instrumentación de la gaita (acústica y midi) y la inclusión de melodías populares o tradicionales en su música, todo ello envuelto en un rock potente con múltiples influencias: ska, punk, reggae, folk, rap… Podemos definir el estilo DIXEBRA como un sonido fuerte con un amplio mestizaje musical, influenciado por la música tradicional y con textos comprometidos en lengua asturiana.
OCHOBRE
Los entamos d’Ochobre atopámoslos nel 2016 nuna cochera de Cayés arrodiada de naves industriales, fumu de chimenees y contaminación. De la escena musical asturiana más amplia, lleguen a parar a esti llocal músicos que vienen del metal, el punk, les bandes de gaites o el swingcore. Y rápido se convierte l’espaciu nun fervederu d’idees y les lletres de les canciones nun arma de reivindicación y concienciación social, asina como de propia llucha por una Asturies na que se puea vivir y trabayar nunes condiciones dignes, sanes y xustes. Arropaos por un pasáu y presente musical bien ricu n’Asturies y con influencies de grupos como Dixebra, Skama la Rede, Skontra, Misiva, Desakato o La Tarrancha, Ochobre súbese a los escenarios con un punk acompañáu de gaita que siempres dexa sitiu pal ska o cualquier otru ritmu que llame a mover los pies. Nel 2018 llánzase’l primer discu «Sobredosis de grisú» y los dos años que siguen fadrán rodar al grupu por un garrapiellu d’escenarios asturianos. Anguaño, con dalgún cambiu na formación, Ochobre compónenlu Raquel (voz), Viti (guitarra), Charly (guitarra), Miguel (baxu), Natalia (gaita), Chus (batería) y Java (imaxe y soníu). Güei, calteniendo la llinia cola que s’entamó, la rabia y l’inconformismu que ficieron ñacer al grupu siguen sedientos de carretera, pogos y escenarios.
SKAMA LA REDE
Skama la Rede ye, quiciabes, el grupu abanderau de la segunda xeneración del llamau «Rock Astur». La banda, nacida n’ochobre del 2003, recueye’l testigu y bebe directamente de bandes tovía n’activo como Dixebra y Los Berrones, qu’entamaron esti movimientu a mediaos de los años 80. La formación, que supo influenciase y adaptase, tien conseguío un soníu propiu y reconocible qu’amiesta’l ska y el punk como principales ingredientes pero con dosis xustes y bien aprovechaes de rock, reagge y folk nes que destaca la utilización de dos instrumentos de vientu bien estremaos: la trompeta y la gaita tradicional asturiana.
El grupu, formau orixinariamente por músicos de los conceyos de Carreño y Gozón y con un llionés afincaú en Candás nes sos files, incorporó na última dómina a componentes del conceyu de Villaviciosa y Mieres. Esta circunstancia fainos presumir arguyosos del carácter norteñu y marineru de la banda al que tamién fai referencia’l so nome. «Escamar la rede» ye una espresión de los pescadores de la costa central asturiana que se refier al arte de robar el pescáu en redes ayenes.